[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]

کوهنوردی
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:6بازدید دیروز:8تعداد کل بازدید:24590

گروه اتک :: 88/1/24::  10:54 عصر

منطقه توریستی شم خال باجگیران  ( 27/2/87 )

4 نفر از اعضای گروه طبق قرار قبلی

ساعت 5:30 دقیقه صبح با یک دستگاه

ماشین کرایه ای به سمت باجگیران

حرکت کردیم ساعت 7:30  صبح

به روستای شمخال در 5 کیلومتری باجگیران رسیدیم . هوا بسیار عالی،  فرح بخش و کاملاً بهاری بود شب قبل بارندگی خوبی در این منطقه صورت گرفته بود ساعت 7:45  از روستای شمخال حرکت کردیم باید مسیر رودخانه را به پایین طی می کردیم بنابراین راه کاملاً مشخص بود . ما در واقع در ابتدای یکی از شاخه های رودخانه درونگر بودیم . آب بسیارکمی  در بستر رودخانه جریان داشت . اما به تدریج که جلوتر می رفتیم به میزان آب اضافه می شد . مسیر کاملاً زیبا و غیر قابل توصیف بود رودخانه توسط کوههای بلند ی با پوشش گیاهی و درختی خوبی احاطه شده بود .

ساعت 9:30 صبح در محلی به نام حمام توقف کردیم . حمام محلی بسیار زیبا با آبشارهای زیبا و کوچک بود که صخره هایی با رنگ های متنوع آن را احاطه کرده بود . بعد از کمی استراحت در این بهشت زیبا مسیر رودخانه را در پیش می گیریم . ناگفته نماند که برای عبور از این مسیر در بعضی ها از نقاط ، نردبان هایی برای طی مسیر نصب شده است  ساعت 1 بعدازظهر به محلی به نام دوآبی می رسیم در این محل همچنان که از نام آن پیداست مسیر رودخانه شمخال با مسیر رودخانه دور بادام یکی می شود . نکته قابل توجه در این است که آب شمع خال کاملاً سردو آبی که از دور بادام می آمد گرم بود .

در این محل استراحت کوتاهی می کنیم سپس تنی به آب می زنیم که همراه با نشاط و شادی بچه های گروه بود .

بعد از یک نهار و چای مختصر ساعت 3 بعدازظهر مسیر خود را به طرف دره درونگر (مسیر رودخانه ) ادامه می دهیم بعد از حدود 2 ساعت راهپیمایی ساعت 5 بعدازظهر به ابتدای دره درونگر شهرستان درگز می رسیم و با هماهنگی قبلی با راننده گروه ساعت 30/6 دقیقه در جلوی منزل پیاده می شویم .