آنکه حکمتها را شناخت، بر افزودن آنها قرار از کف بداد . [امام علی علیه السلام]

خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:7بازدید دیروز:0تعداد کل بازدید:24583

گروه اتک :: 88/1/24::  10:50 عصر

صعود زمستانی قله هزار مسجد hezar

بالاخره گروه تازه تاسیس ما تصمیم گرفت اولین صعود زمستانی خود را تجربه کند . برای ما کار دشوار بود چون تجربه صعود زمستانی را نداشتیم  با احتیاط و هماهنگی لازم با یک گروه از بخش لایین شهرستان کلات اقدام به این صعود کردیم .

روز اول : 16/10/87

ساعت 8 صبح با هماهنگی قبلی با یک دستگاه سواری به طرف بخش لایین نو حرکت کردیم ساعت 9:30صبح در میدان شهر منتظر ماشینی بودیم که با هماهنگی قبلی قرار بود مسیر لایین تا چهارراه را طی کند ساعت 10 صبح با ماشین کمک دار به طرف چهارراه حرکت کردیم روستای چهارراه آخرین روستا در این مسیر تا قله بود بعد از یک ساعت همراه با گذشتن از رودخانه ی یخ زده و جاده ی ناهموار به روستای چهارراه رسیدیم و از این نقطه به بعد باید پیاده می رفتیم ساعت 11:30 به طرف عرب چاه حرکت کردیم این محل بواسطه داشتن چشمه و اتاق خالی محل مناسبی برای شب مانی می باشد . مسیر چهارراه تا عرب چاه از مسیر رودخانه می باشد که باید در این فصل از سال مراقب بود تا کفش ها خیس نشود . یخ زدگی رودخانه خیلی به این مسئله کمک کرد ساعت 3 بعدازظهر به محل مورد نظر رسیدیم و به گروه کوهنوردی لایین بر اساس قرار قبلی ملحق شدیم شب توام با استراحت کافی بود .

روز دوم : صبح با بستن کوله ها به طرف محل بعدی ( نورالی ) حرکت کردیم . ساعت 10 صبح در محلی که تلاقی راه صعود به قله نورالی بود . به دوگروه تقسیم شدیم . گروه ما به طرف قله حرکت کرد و گروه لاین به طرف نورالی البته 3 نفر از اعضای گروه لایین همراه ما آمدند . این مسیر کاملاً به صورت دیواره ایی است که در زمستان نیاز به کرامپ و کلنگ دارد با کمک دوستان این مسیر باز و برف کوبی شد و ما توانستیم ساعت 30/1 خود را به النگ شاهی برسانیم این منطقه ی وسیع کاملاً صاف در ارتفاع 2800 متری قرار دارد که قله هزار مسجد در ضلع غربی این محل واقع شده است . در این محل قرار شد  تا ساعت4 به حرکت خود به طرف قله ادامه دهیم تا کاملاً مسیر برایمان مشخص شود ساعت 4 در پای قله بودیم . با تاریک شدن هوا و نبود زمان کافی تصمیم گرفتیم برگردیم و روز بعد از نورالی به طرف قله حرکت کنیم بالاخره ساعت 8:30 به نورالی رسیدیم و شب سختی در این محل گذراندیم .

روز سوم : صبح روز بعد ساعت 5:30  دوباره به طرف قله حرکت کردیم هوا بسیار سرد و خوشایند و منظره ای بس دل انگیز از تلاقی برف سفید و ارس های راست قامت سبز پدید آمده بود . مسیر با شیبی تند آغاز می شد که بعد از یک ساعت برف کوبی به محل تلاقی قله نورالی و عرب چاه رسیدیم کوله ها را گذاشتیم و با یک کوله به سمت قله حرکت کردیم به علت برف کوبی مسیر در روز قبل توانستیم بدون مشکل این مسیر را تا پای قله طی کنیم . و بالاخره ساعت 11:30 بر فراز قله 3150 متری هزار مسجد بودیم . ساعت 1 اقدام به برگشت نمودیم  ساعت 6 بعدازظهر به عرب چاه رسیدیم شب را در این منطقه گذراندیم .

روز چهارم ( 19/4/87 )  :

با خیال راحت و یک خواب  خوب و سنگین با خوردن  صبحانه مفصل مسیر عرب چاه تا چهارراه را طی نموده و با هماهنگی قبلی با راننده گروه ساعت 12 به طرف لایین حرکت کردیم و ساعت 3 به شهرستان درگز رسیدیم .

اعضای شرکت کننده در این صعود : فرشاد افشین پیمان احمدی            قاسم خلیلی علی نیکبخت .