شکیبا پیروزى را از کف ندهد اگر چه روزگارانى بر او بگذرد . [نهج البلاغه]

قرار دارد موقعیت قله آن N678062E4113541

می باشد .

روز اول چهارشنبه 17/12/87

طبق قرار قبلی با یک دستگاه ماشین کمک دار بعد از بستن بارها ساعت 9 صبح حرکت کردیم مسیر حرکت جاده قدیم درگز به قوچان بود در مسیر جاده از پایگاه نیروی هوایی روستای دربندی ها و گرنی گذشتیم و نرسیده به روستای  ریشخوار به سمت چپ پیچیدیم .

در نهایت ساعت 11:30 به محل مورد نظر یعنی اله زو رسیدیم؛ اله زو در کیلومتر 10 قرنی به ریشخوار قرار دارد . در این محل با بستن کوله ها مسیر صعود آغاز می شود باید به طرف محل حاجی آدینه حرکت می کردیم تا در اتاق های موجود در این چراگاه برای شب مانی اتراق می کردیم اما به علت عدم شناخت منطقه و اطلاعات اشتباه افراد محلی بعد از 5 ساعت راه پیمایی مجبور به برگشت شدیم . از دوراهی اله زو به سمت گرنی حدود 2 کیلومتر پایین آمدیم . بعد از 5 ساعت راهپیمایی مجبور به برگشت شدیم بنابراین جاده قرنی حدوداً 2 کیلومتر برگشتیم و شب را در یکی از اتاق های محلات کنار جاده گذراندیم .

روز دوم

ساعت 6 صبح بعد از صرف صبحانه

آماده حرکت شدیم و بعد از مرتب

کردن کوله ها و طی مسیر جاده به

کنار چشمه آله زو در ابتدای مسیر رسیدیم . بعد از برداشتن آب به حرکت خود ادامه دادیم راه پاکوب شده و مشخص بود اما در بعضی از نقاط کاملاً زیر برف گم می شد و ما را با مشکل مواجه می کرد بالاخره ساعت 11 خود را به ابتدای خط الرس رساندیم از این نقطه به بعد مسیر کاملاً زیبا و منحصر به فرد بود رشته کوه هزار مسجد و الله اکبر با چشم انداز زیبا در دو طرف مسیر حرکت خودنمایی می کردند بر روی خط الرس به حرکت خود ادامه می دهیم تا به بلندترین ارتفاع یعنی قله کماس می رسیم CPS ارتفاع 2712 را نشان می دهد .

زمان کوتاهی را در این محل استراحت می کنیم و سپس راه برگشت را در پیش می گیریم ساعت 30/3 به محل چشمه و کوله های مان می رسیم .

استراحت کوتاهی می کنیم و راه برگشت به خانه را توسط ماشین در پیش می گیریم ساعت 30/7 به منزل باز می گردیم .