آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]

کوهنوردی
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:0بازدید دیروز:8تعداد کل بازدید:24584

گروه اتک :: 88/1/24::  10:53 عصر

صعودناموفق به قله دماوند(مسیرشمال شرق)        روزاول:(25/4/87):       بعد ازمشخص شدن افراد گروه و هماهنگی های لازم که حدود یک ماه طول کشید افراد گروه با دو دستگاه سواری شخصی ساعت 6:30 صبح به طرف تهران حرکت کردیم ساعت 11 شب به روستای گزنه در 80کیلومتری تهران (جاده هراز) رسیدیم بلافاصله با راهنمایی افراد محلی در مسجد روستا مستقر شدیم لازم به توضیح است که حدود 4 ساعت از برنامه اصلی عقب بودیم به علت بارش باران و مه که قبلاً باید پیش بینی می شد .

روز دوم چهارشنبه 26/4/87

بعد از گذراندن یک شب خیلی سخت و با توجه به خستگی راه طولانی معلوم بود که هیچ یک از افراد استراحت کافی نکرده بودند قرار بود ساعت 5 صبح به طرف قله حرکت کنیم که عوامل ذکر شده بالا باعث شد ساعت حرکت 7 صبح باشد در همان ابتدای حرکت مسیر را اشتباه شروع کردیم بعد از 1 ساعت حرکت متوجه شدیم مسیر حرکت اشتباه بوده با تماس تلفنی با یکی از دوستانمان مسیر درست را پیدا کردیم بنابراین حدود 3 ساعت از زمان پیش بینی شده عقب افتادیم گروه به طرف منطقه استله سر حرکت کرد هوا سرد و کاملاً مه آلود بود . با توجه به اینکه ساعات زیادی را از دست داده بودیم مجبور شدیم با سرعت زیادی به طرف بالا حرکت کنیم ساعت 10 صبح به منطقه استله سر رسیدیم حدود 15 دقیقه در این محل استراحت کردیم دوباره به حرکت خود ادامه دادیم ساعت 1 بعدازظهر به منطقه پهن کوه رسیدیم در این محل بعد از استراحت کوتاه به طرف مناره ها حرکت نمودیم در این محل برای زمان کوتاهی قله دماوند با عظمت و شکوه وصف ناپذیری لحظه ایی خودنمایی کرد دوباره مه منطقه را گرفت که این لحظه همراه با شادی و نشاط افراد گروه بود از منطقه پهن کوه به طرف مناره ها حرکت کردیم ساعت 3:30بعدازظهر به پایین مناره ها رسیدیم از اینجا به بعد اشتباهی مسیر شن اسکی را برای صعود انتخاب کردیم حدود 4 ساعت این مسیر طول کشید تمام انرژی بچه ها را گرفت و کم کم علائم ارتفاع زدگی در اعضای گروه مشخص می شد به علت نبود آب و ضعف بدنی که ناشی از حرکت سریع و مسیر اشتباه وضعیت گروه کاملاً بحرانی بود . حدود ساعت 7  به قله مازیار رسیدیم  . هوا سرد بود آب برای نوشیدن نداشتیم 2 نفر از اعضای گروه به صورت حاد ارتفاع زده شده بودند . و باد شدیدی می وزید  با مشورت و نظر افراد گروه مجبور به برگشت شدیم از همان راهی که آمده بودیم به سرعت به طرف پهن کوه حرکت کردیم کاملاً بی رمق در یک وضعیت بد روحی و جسمی ساعت 10 شب کاملاً خسته و تشنه در محلی نزدیک به پهن کوه چادر زدیم و در یک وضعیت نه چندان رضایت بخش با بارش باران شب را به صبح رساندیم . قله دماوند

روز سوم 27/4/87

ساعت 5 صبح با باراش باران از خواب بیدار شدیم البته خوابی در کار نبود . بلافاصله کوله ها را بستیم به طرف پهن کوه راه افتادیم ساعت 8 صبح صبحانه را در پایین پهن کوه خوردیم و ساعت 12 به روستای گزنه رسیدیم وضعیت روحی و جسمی بچه های گروه خوب نبود . در راه بازگشت تصمیم گرفتیم  برنامه ای برای صعود مجدد داشته باشیم . اتفاقات این صعود تجربه خیلی خوبی برای ما شد .

هم نوردان صعود : علی نیکبخت ، فرشاد افشین ، پیمان احمدی ، امین نیکبخت ، علی رشیدیان ، امیر نیکبخت